سوالات متداول –> سوالات متداول در خصوص نصب NS2 و cygwin

  • برای مشاهدۀ پاسخ سوالها، روی عنوان هر سوال کلیک کنید.
  • اگر جواب پرسش خود را پیدا نکردید، از طریق صفحه «تماس با من» جهت نمایش عمومی سوال و یا از طریق «فرم تماس فوری» برای ارسال ایمیل، اقدام نمایید.

قبل از هر چیز راهنمای نصب برنامه سیگوین (cygwin) را به دقت مطالعه کنید و نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. توصیه اکید میشود که سیگوین را در ویندوز اکس.پی (windows XP) نصب کنید. نصب cygwin روی ویندوز 7 (Windows Seven) در اغلب موارد نیازمند پکیجهای دیگری است؛ به دلیل اینکه این پکیجها به تازگی عرضه شده اند، هنوز دارای مشکلات زیادی هستند که مرتفع نشده اند. بنابراین ممکن است به راحتی بتوانید سیگوین را روی ویندوز 7 نصب کنید ولی در آینده به احتمال زیاد با مشکل روبرو خواهید شد! در آپدیت‌های سال 2016 (از ژانویه) قادرید سیگوین را روی ویندوز با هر نسخه‌ای (شامل Vista، سرور 2008 به بعد و کلیه ویندوزها تا ویندوز 10) نصب کنید (اینجا ببینید).
  2. هرگز سیگوین را روی ویندوزهای 64 بیتی نصب نکنید. ساختار cygwin برای ویندوزهای 64 بیتی طراحی نشده است. هرچند به تازگی پکیجهای مربوط به ویندوزهای 64 بیتی هم عرضه شده اند اما از آنجاییکه تولید کنندگان این نرم افزار معتقدند “کسی این نرم افزار را روی ویندوزهای 64 بیتی نصب نمیکند“، بنابراین این پکیجها به دلیل کاربران کمشان خیلی مورد اهمیت قرار نمیگیرند و اشکالات آنها دیر به دیر برطرف میشود.  در راستای تغییرات جدید ایجاد شده از ژانویه 2016، نسخه 64 بیتی سیگوین هم عرضه شده است. لذا محدودیتی برای نصب روی «ویندوزهای 64 بیتی» (و فقط سیستم عامل ویندوز) ندارید. فقط توجه داشته باشید که حتما نسخه 64 بیتی آن را نصب کنید (اینجا ببینید).
  3. مسیری که سیگوین را در آن نصب میکنید حتماً باید فاقد فاصله (space) باشد
  4. قویاً توصیه میشود که سیگوین را در درایو ویندوز خود نصب کنید. یعنی اگر ویندوز شما در درایو c نصب شده است، سیگوین را در مسیر C:\cygwin نصب کنید. اینکار مانع از رخداد مشکلات احتمالی، که به تجربه با آن مواجه بوده ام، میگردد. دقت کنید که برنامه را حتما در داخل یک پوشه جداگانه (مثل cygwin) نصب کنید؛ در غیر اینصورت فایلهای برنامه ممکن است با فایلهای برنامه های دیگر (که شاید در آینده نصب کنید) ناسازگاری داشته باشند (به عبارت دیگر، برنامه را در c:\ خالی و بدون هیچ فولدری نصب نکنید!)
  5. نسخه‌های 32 بیتی و 64 بیتی به طور جداگانه عرضه شده‌اند.

این قسمت در حال ساخت و توسعه میباشد!